“System OSP-ST działa w jednostkach OSP z terenu powiatu zawierciańskiego”


29 kwietnia br. w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zawierciu odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy ABAKUS Systemy Teleinformatyczne. Przedstawiciele firmy zaprezentowali Internetową Platformę Ochotniczych Straży Pożarnych OSP-ST. W spotkaniu tym uczestniczyli przedstawiciele kilkunastu jednostek OSP z terenu powiatu zawierciańskiego, którzy otrzymali loginy i hasła do platformy OSP-ST oraz przeszkoleni z zakresu jej funkcjonowania.

8-100_2363 5-100_2360 9-100_2365 4-100_2359

Ochotnicza Straż Pożarna stanowi ważny element systemu Ratowniczo-Gaśniczego. Dzięki zastosowaniu OSP-ST otwierają się nowe możliwości nowoczesnego wspomagania działań operacyjnych strażaków ochotników.

OSP-ST to nowoczesny internetowy portal dla nowoczesnych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.

Platforma OSP-ST umożliwia:

  • Bezpośrednie połączenie do systemu SWD-ST w powiecie – współpraca on-line z wydziałem operacyjnym, kwatermistrzowskim itp.
  • Aktualne informacje teleadresowe jednostki oraz zarządu.
  • Baza pojazdów ratowniczych wraz z ich danymi szczegółowymi i wyposażeniem.  
  • Baza sprzętu ratowniczego wraz z jego danymi szczegółowymi.
  • Informacje o strażakach OSP wraz z ich danymi o wyszkoleniu i certyfikacji.
  • Aktualny stan gotowości bojowej pojazdu, sprzętu – wycofania na przeglądy, naprawy, awarie.
  • Pomoc w kontroli terminów przeglądów, sprzętu, aktualności szkoleń, recertyfikacji uprawnień i egzaminów dla strażaków.
  • Dokumentacje ze zdarzeń w których brała udział jednostka OSP.
  • Sporządzanie szkiców informacji ze zdarzeń do systemu Ewid.
  • Uzupełnianie informacji o udziale OSP w zdarzeniach.
  • Zestawienia i raporty z działalności jednostki.
  • Bezpieczeństwo systemu oraz danych – połączenia szyfrowane technologią SSL, panel administratora umożliwiający nadawanie uprawnień do wykonywania poszczególnych czynności przez Administratora z jednostki OSP oraz Administratorów jednostek PSP.

Pracownicy firmy ABAKUS-ST zbierali opinie na temat funkcjonalności systemu, który będzie rozwijany i dopasowywany do potrzeb jednostek OSP. W przyszłości będzie można drukować wnioski o wypłatę ekwiwalentu, prowadzić książkę naczelnika, książkę inwentarzową.
Należy dodać że jest to program pilotażowy wdrożenia platformy, a powiat zawierciański jest pierwszym powiatem w kraju posiadającym dostęp do platformy OSP-ST. Jednostki OSP które chcą uzyskać dostąp proszone są o kontakt z pracownikami Wydziału Operacyjno-Szkoleniowego Komendy Powiatowej PSP Zawiercie.


Dodaj komentarz